Monday, September 26, 2011

Bangkitlah!!

Ya Allah.. Permudahkanlah..

Beginilah rupanya dunia perniagaan. Pelbagai karenah manusia aku temui satu persatu. Ada yang mengaku kawan, tapi.. kawan waktu senang sahaja.. waktu kita susah, hilang entah ke mana.. Ada yang berwatakkan alim, tapi hakikat tak menunjukkan yang peribadinya adalah seperti panampilan yang dibawa. Allahuakbar!! aku tahu engkau sedang menguji aku ya Allah. Hanya satu aku mohon padamu ya Allah, tetapkanlah hatiku untuk agamamu dan sentiasa mentaatimu.

Aku bersyukur padamu Ya Allah, dalam waktu ujian yang sedang engkau berikan ini, engkau telah mempertemukan aku dengan seorang sahabat yang cukup hebat. Aku sangat bersyukur ya Allah. terlampau banyak ilmu yang aku perolehi daripadanya. Berdasarkan pengalamannya dia telah mengajar aku bagaimana caranya untuk bangkit semula daripada jatuh yang menyakitkan.

Terima Kasih Ya Allah, walaupun kebangkitan yang aku akan lakukan ini memerlukan tempoh yang agak panjang, tapi akan aku gagahi jua demi masa depanku, keluargaku dan umatmu di muka bumi ini. Aku menyedari akan kesilapan lalu dan aku akan berusaha sekuatnya untuk mengelak daripada melakukan kesalahan yang sama di masa hadapan.

Rabbi Yassir Wala Tua'assir, Rabbi Atmim Bilkhaer Ya Allah..

No comments:

Post a Comment